Опрос на сайте
Как вам движок Vice Lua?

Популярные новости

Magic - TXD Builder 0.9.1

Magic - TXD Builder 0.9.1
Полезная программа для сборки TXD файлов, которая важные параметры, такие как mip map, DXT сжатие... Кроме того, программа

Vertex Alpha в Vice City

Vertex Alpha в Vice City
То, что некогда было доступно лишь в GTA: San Andreas и выше: Vertex Alpha, а потенциально - и физический бленд текстур в

Компактное меню

Компактное меню
Компактное меню для глобальных модов. Исключено все лишнее.

Main Menu Scene

Main Menu Scene
"Main Menu Scene" дает вам возможность создавать собственные сцены в "Главном Меню" игры с кастомными картой и скриптом, при

Rollerskates Mod

Rollerskates Mod
Модификация позволяет кататься на роликах, прямо как пляжные девушки.

07 март 2024

Adding street names for the game map in GTA 4


Russian version (link)

Introduction
In GTA III/VC/SA there are game zones that display on the screen the text of the zone we enter. And in GTA IV, street names have been added, which are also displayed on the screen.
In this article we will understand how to add areas that will display custom street names on the screen.
The information that is needed to display the streets is in the car paths (paths.img, .nod files) and gxt/fxt.

Which files will be edited
- pc\data\cdimages\paths.img
- common\text\.gxt OR FXT\.fxt when using Fastman92 Limit Adjuster

What you'll need
- Text editor. It is recommended to use Notepad++ or another multifunctional editor for convenience and speed of actions
- OpenIV
- JOAAT Tool - Resolver & Hasher website
- 3ds Max, on which GIMS IV max script is supported
- GIMS IV for 3ds Max (for adding paths)

Adding street names
First you need to add street names to your game text files. There are two ways to do this. The first way will work for global mods with a separate game map.
1. In case of GXT: Export the desired .gxt file to oxt format using OpenIV (CTRL + S). Work with the MAIN table.
2. In case of FXT: If you are using Fastman92 Limit Adjuster, you can create the required .fxt file in the FXT folder.

In this article, we will use the following string:
SN_BUILDER = Builder St

Now open 3ds Max and the text editor. Assume you already have a scene in 3ds Max where you have added the car paths.

1. In 3ds Max, select the desired path object (Line) on the scene, then open its properties (RMB -> Object Properties), and go to the User Defined tab

2. Copy all the content in the window, then paste that content into a text editor

3. Copy the name of your GXT/FXT string. In this example, it is SN_BUILDER

4. Open JOAAT Tool - Resolver & Hasher website. Make sure that LowerCase Input and Output signed int are enabled. Now paste your string name into the Input field there, then click CONVERT INPUT and copy the resulting value from the Output field. In this example it is -1470049479

5. Return to the text editor. The text from step 2 will have several "interp" parameters. All of its values are likely to be zero - interp:0
You need to replace all interp values with the value from the site. In this example it will look like this interp:-1470049479
And so that you don't have to search for every value, you can replace all the lines "interp:0" with "interp:-1470049479" using Notepad++.

6. Copy the resulting text, go back to 3ds Max and paste this text into the window from the User Defined tab

You are done. After exporting the paths, the game will display the street name where the paths are located. Now you need to follow these steps for each path object (Line).

Tip: If you have already "added a street" to one of the paths, and you need to add the same street to other paths with the same parameters, do the following to make things quicker:
1. In 3ds Max, select the path object (Line) with the already added street
2. Open GIMS IV, go to the tab NOD paths editor, click Get
3. Just below you will see the Nodes window. Select one of the nodes and click on the Get button to the right of this window
(Even lower down will be the Node properties window. In this window will be the Interpolation window. Despite the appearance, this window is responsible for the street names)
4. Now customize the paths as you want (but without touching Interpolation), then at the top click Mass mode, and set the desired path objects to these parameters.

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.

Добавить свой комментарий

Полужирный Наклонный текст Подчёркнутый текст Зачёркнутый текст | Выравнивание по левому краю По центру Выравнивание по правому краю | Вставка смайликов Выбор цвета | Скрытый текст Вставка цитаты Преобразовать выбранный текст из транслитерации в кириллицу Вставка спойлера
Вопрос: Введите первые 3 (Русские) буквы сайта (заглавные).
Ответ:*
Другие материалы

Добавляем имена улиц для игровой карты в GTA 4

Добавляем имена улиц для игровой карты в GTA 4
[RU] В GTA IV были добавлены имена улиц, названия которых отображаются на экране. В этой статье мы разберемся с тем, как

.WFT File Unlocker Script

.WFT File Unlocker Script
Скрипт для снятия блокировки ZModeler с .WFT файлов.

GTA Vice City Оригинальные файлы data

GTA Vice City Оригинальные файлы data
Случается, что при модификации в GTA Vice City, карт, оружия, машин и создания миссий иногда вы допускаете ошибки.

Path Editor 1.5b

Path Editor 1.5b
Хороший редактор путей, для пешеходов, машин и лодок для GTA Vice City. Когда вы создали новую карту или же новый район,
Ads

Группа GTA Builder